حسابداری چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

فراگیری دانش حسابداری چه کمکی به کسب و کار شما خواهد کرد؟ فراگیری دانش حسابداری تقریباً برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است.

حسابداری چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

چند نمونه از نحوه استفاده از حسابداری در کسب و کارهای مختلف عبارتند از:

مدیریت: مدیرانی مانند مدیران شرکت‌های خودرو ساز، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها،فروشگاه زنجیره‌ای، همگی باید اطلاعات حسابداری را درک کنند تا تصمیمات درستی بگیرند.

بازاریابی: متخصصان بازاریابی باید نسبت به هزینه‌های بازاریابی و منافع حاصل از آن حساس باشند، که حسابداری به درک این اطلاعات کمک می‌کند. فروش بدون سود بی معنی است مگر اینکه فروش سودآور باشد.

امور مالی: آیا می‌خواهید یک مدیر بانک، یا یک تحلیلگر سرمایه گذاری یا یک کارگزار بورس باشید؟ این مشاغل برای تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی به شدت بر دانش حسابداری متکی هستند. در واقع، بدون فراگیری رشته حسابداری، به سختی می‌توان یک شغل خوب در بخش مالی به دست آورد.

ساخت و ساز املاک: آیا شما علاقه مند هستید که در زمینه ساخت و ساز املاک فعالیت کنید؟ از آنجا در این صنعت، فروش املاک به صورت پیش فروش می‌باشد، شما باید اعداد مربوط به آن را درک کنید: آیا خریدار می‌تواند پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهد؟ آیا درآمد حاصل از ساخت یک ملک، بهای تمام شده ساخت آن را توجیه می‌کند؟ مزایای مالیاتی ساخت و ساز چیست؟

گردشگری: آیا به این فکر کرده‌اید که مسئول تشریفات یا مدیر هتل باشید؟ مدیران گردشگری بر توانایی تفسیر داده‌های مالی مانند فروش غذا و نوشیدنی، رزرو اتاق و رویدادها به عنوان شاخص‌هایی برای پیش بینی آینده و تصمیم گیری عملیاتی حیاتی تکیه می‌کنند.

پیشنهاد عضویت در حسابیار

  • دوست عزیز.
  • شما با عضویت ویژه در حسابیار، می‌توانید به درس‌ها و آموزش‌ها دسترسی کامل داشته باشید.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها